Samsung ve Iphone
telefonları birçok platformda teknik özellikleri bakımından karşılaştırılmış ve
kimileri Samsung, kimileri Iphone mennuniyetlerini dile getirmiştir. Ben size
her iki firmayı müşteri mennuniyetleri bakımından yakın zamanda yaşanmış
kişisel örnekler üzerinden aktarmaya çalışacağım. Yakın zamanlarda ilk önce
Samsung Galaxy S5 Mini ve daha sonra Iphone 5s telefonları satın aldım ve her
ikisinde oluşan bazı problemlerden dolayı teknik servislere götürmek zorunda
kaldım. Aşağıda anlatacaklarım her iki telefonun garanti kapsamında iken teknik
servis ve müşteri servisleri ile yapmış olduğum iletişimlerimi aktarmaktadır.
Kabus Dolu Günler - Samsung
18 Ekim 2014
tarihinde Ankara Kentpark’taki KUTUP mağazasından Samsung Galaxy S5 Mini
telefon aldım. Diğer satıcılardan daha pahalı olmasına rağmen KUTUP mağazasını
seçmemde, KUTUP mağazasının kendisini Ankara Samsung Ana Yetkilisi olarak
tanıtması etkili oldu. Ve bundan sonra korkunç gerçekler teker teker ortaya
çıkmaya başladı ve Samsung telefon almanın ve Rus ruleti oynamaktan farksız
olduğunu anladım. Aldığınız telefon arızalanmazsa her şey güzel, fakat arızalı
ise vay halinize, paranızla rezil oluyorsunuz.
Telefonu aldıktan
10 gün sonra ekranı tamamen karardı ve bir daha açılmadı. Telefonu yeni almış
olmam ve herhangi bir şekilde düşürmemiş olmamın rahatlığı ile ve de Ankara’nın
ana yetkili Samsung mağazasından almış olduğumdan gönül rahatlığıyla evimden
yaklaşık 30 km uzaklıktaki KUTUP Mağazasına gittim. Fakat gittiğimde Kentpark
KUTUP mağazasının hiçbir yetkisi
olmayan ana yetkili mağaza olduğu şokunu yaşadım. Mağazadaki görevli
bayan Samsung mağazalarının arızalı telefonları alamadığını ve telefonu kendi
imkanlarımla Samsung teknik servislerinden birisine götürmem gerektiğini
söyledi. Mağazadan çıktıktan sonra Samsung’un çağrı merkezini aradım ve durumu
aktardım. Çağrı merkezinden, arızalı telefonları istersem kendim teknik
servislere götürebileceğimi istersem de telefonu aldığım mağazaya
bırakabileceğimi belirtti. Bu bilgileri Kentpark KUTUP mağazasındaki görevliye
söylediğimde ise diğer Samsung mağazaları arızalı telefonları teslim
alabilirken kendilerinin KUTUP mağazası olmasından dolayı arızalı telefonları teslim
alamadıklarını belirtti ve ben de Samsung’un Ankara Ana Yetkili mağazasının
hiçbir yetkisinin olmadığını öğrenmiş oldum.
KUTUP mağazasından
aldığım cevapla arızalı telefonumu kendi imkanlarımla Ankara Sincan’daki Samsung
Teknik Servisine 31.10.2014 tarihinde teslim ettim ve paramın iadesini talep
ettim. Telefon faturası ve tüm aksesuarları yanımda olmasına ve kendilerine
verebileceğimi belirtmeme rağmen kendileri sadece arızalı telefonu aldılar.
Yaklaşık 2 hafta geçtikten sonra halen bir gelişme olmadığından Samsung çağrı
merkezini aradım ve para iade talebimin karşılanacağını fakat teknik serviste
eksik evrak olduğundan işlemin yapılamadığı bilgisini aldım. Teknik servisi
arayıp eksik evrakların neler olduğunu sorduğumda, telefonu ilk götürdüğümde
yanımda olmasına rağmen almadıkları fatura ve telefon aksesuarlarının
getirilmesini istediler. İlk gelişimde faturayı ve aksesuarları neden
almadıklarını sorduğumda ise ikinci şoku yaşadım. Teknik servis yetkilisi,
evrakları ilk seferinde aldıklarında müşterilerin para iade taleplerinin
karşılanacağını sandıklarını ve telefonun tamir edilmesi gibi aksi bir karar
çıktığında sorun çıktığını belirtti. İnsanı aptal yerine koyan bu açıklama
karşısında ne diyeceğimi bilmedim ve artık Samsung çilemin biteceği umuduyla
evrakları kendilerine getireceğimi belirttim. Fakat çile daha bitmemişti. Para
iadesi yapılabilmesi için faturanın üzerinde ıslak imza ve mağaza kaşesinin
olması gerektiğini belirttiler. Faturaya baktığımda ise imza ve kaşe
kısımlarının boş olduğunu gördüm.
Fatura’nın
imzalanması ve kaşelenmesi için tekrar KUTUP mağazasına gittim. Durumu KUTUP
mağaza yetkilisine özetlediğimde yeni bir bilgi elde ettim. Daha önce, arızalı
telefonları KUTUP mağazası olduklarından alamadıklarını belirtilmelerine rağmen
yetkili kişi arızalı telefonları 49 TL karşılığında alabildiklerini söyledi.
Kendisine Samsung çağrı merkezinin arızalı telefonları Samsung mağazalarına
bırakabileceğimi bildirdiğini ve herhangi bir para talebinden bahsetmediğini
söylediğimde ise çağrı merkezindekilerin yanlış bildiklerini söyledi. Artık
hangi Samsung’a güveneceğimi de bilemez hale geldim. Bu bilgi kirliliğinde
KUTUP mağazasından faturayı imzalatıp kaşelettikten sonra ayrıldım.
Artık tüm evraklar
istendiği gibi hazır olduğundan paramı alma konusunda bir problemle
karşılaşmamayı umarak Samsung teknik servisine gittim. Nasılsa kredi kartıyla
aldığımdan para iadesinin yine kredi kartına yapılacağını düşünürken çilemin
bitmediğini öğrendim. Teknik servis, fatura ve aksesuarların İstanbul’daki
yetkili birime gönderileceğini, İstanbul’dan onay alındıktan sonra İstanbul
biriminin Ankara’daki teknik servisin hesabına parayı yatıracağını ve son aşama
olarak teknik servisin beni arayarak parayı elden teslim edeceğini belirtti. Çile
çekmeye devam anlaşılan…
Kasımın son haftası
İstanbul biriminden, paranın aktarıldığını ve teknik servisten aranacağımı
belirten bir telefon aldım, fakat teknik servisten arayan herhangi birileri
henüz olmadı. Teknik servisi ben aradığımda ise telefonu KUTUP mağazalarından
aldığımdan para iadesinin teknik servislerden yapılamadığını ve paramın KUTUP
mağazaları ana bayisinden yapılacağı bilgisini verdiler. Bundan sonraki telefon
trafiği KUTUP firması ile başladı ve tabiki tek taraflı olarak benim onları
aramam şeklinde. Her aradığımda Samsung müşteri yetikilisinin onayladığı para
iadesinin bir türlü KUTUP tarafından işleme alınamadığı bilgisini aldım. Her
seferinde kou ile ilgilendiklerini, fakat para iadesi için imza beklediklerini
ve en kısa zamanda para iadesinin yapılması için ellerinden geleni
yapacaklarını belirttiler. Yaklaşık bir ay bekledikten ve birçok can sıkıcı
telefon konuşmasından sonra nihayet müjdeli haberi alabildim, tabiki yine benim
aradığım bir telefon konuşmasından sonra. Sonuç olarak aldığımdan 10 gün sonra
bozulan telefonu teknik servise bırakmamın üzerinden iki ay geçtikten sonra paramı geri alabildim. Son kazıkları da,
teknik servisin parsının ödeneceğini belirterek telefonla birlikte aldığı
telefon kılıfının parasının KUTUP tarafından ödenmeyeceğini öğrenmek oldu.
KUTUP ile Samsung arasında nasıl bir ilişki var ben anlayamadım.
Hayatta Güzel Şeyler de
Oluyor – Iphone
Samsung telefonda
yaşadığım kabus dolu günlerden sonra, bu sefer Iphone almaya karar verdim ve
Ankara Cepa alışveriş merkezindeki Lydia mağazasndan Iphone 5s aldım. İki ay
kadar kullandıktan sonra, ana tuş sertleşmeye ve basarken ses çıkartmaya
başladı. Telefonun çalışmasında ve performansında hiçbir sıkıntı olmamasına
rağmen ilerde problem yaratabilir diye Lydia’nın yine aynı alışveriş merkezi
içerisindei teknik servisine götürdüm. Samsung teknik servisi ve müşteri
ilişkileri merkezi ile yaşadığım kabus dolu günlerden sonra tedirginlik
duymadım desem yalan olur. Telefonu teknik servise götürdüğümde yanımda
herhangi bir fatura olmamasına rağmen bir problem çıkarmadan kimlik
bilgilerimle telefonu teslim aldılar. Bana verdikleri teknik servis kağıdında,
telefon bakım süresinin 10 gün olduğunu belirten bir ibare vardı. Samsung
tecrübesinden sonra, bu ibare bana çok da inandırıcı gelmemişti, ama yapacak bir
şey yoktu, bekleyip görecektik. Telefonu teknik servise verdikten 6 gün sonra,
telefonumun yenisi ile değiştirildiğini ve teknik servisten istediğim zaman
teslim alabileceğimi belirten bir mesaj aldım. Çalışmasında herhangi bir
problem bulunmayan ve sadece bir tuşunun basarken ses çıkarttığı telefonumu
yenisi ile değiştirip 6 gün içesinde geri teslim etmişlerdi. Telefonu teslim
aldıktan sonra da icloud üzerinden yedeklemeleri de indirip, eski telefonumdaki
tüm kişisel bilgileri, uygulamaları, fotoğraf ve hatta notlarımı, yeni telefonumda kullanmaya başladım.
Bundan sonra sizi
bilmem ama ben Samsung mu Iphone mu tartışmalarına hiç girmeden, bundan sonra
Samsung marka bir telefon almayacağıma karar verdim. Samsung marka bir telefon
almayı düşünenlere nacizane tavsiyem ise, telefon alırken KUTUP mağazalarının
söylediklerine kesinlikle inanmayın ve aldığınız Samsung telefonun
arızalanmaması için bol bol dua edin ve de herhangi bir arıza durumunda
elinizin altında ikinci bir telefon bulunsun ki iki ayı geçen sürelerde
iletişimsiz kalmayın.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder